پسورد دوربین داهوا

دسته بندی :اموزش ها 22 شهریور 1401 337
ریست پورددوبین داهوا یکی از اموزش های گروه مهندسی برترین تراشه میباشد و
امروزه مردم برای اطمینان از امنیت هر مکانی، دوربین های مداربسته را خریداری می کنند. برای استفاده از این دوربین مداربسته داهوا و اتصال آنها به یکدیگر به یک دستگاه DVR نیاز دارید. DVR مخفف Digital Video Recorder است.
در واقع DVR به یک ضبط کننده ویدئوی دیجیتالی اطلاق می شود که ویدئوی آنالوگ یا HD دریافتی از دوربین مدار بسته را به داده های قابل ضبط دیجیتال تبدیل می کند و آن را روی هارد دیسک دستگاه ضبط و ذخیره می کند.
این دستگاه ها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی هستند که باید از آنها آگاه باشید.
از جمله موارد مهم دیگری که امروزه برای افراد بسیار مهم است می توان به پسور دوربین داهوا و رمز عبور پیش فرض DVR داهوا اشاره کرد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.
در چنین مواردی تعداد کمی از وب سایت ها آموزش زبان فارسی و روش های بازیابی رمزهای DVR را ارائه می دهند.
بنابراین تصمیم گرفتیم بهترین مقالات در این زمینه را برای شما در سایت قرار دهیم. پس تا پایان مقاله برترین تراشه همراه ما باشید.
عملکرد دوربین های DVR و CCTV
در این قسمت در مورد ویژگی ها و کاربردهای دوربین های DVR و CCTV صحبت خواهیم کرد. این ویژگی ها عبارتند از:

پسورد دوربین داهوا
1) ضبط فیلم دوربین مداربسته

می توانید نظارت تصویری خود را با استفاده از هارد دی وی آر ضبط کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

2) تصاویر را زنده مشاهده کنید

برای اینکه بتوانید تصاویر زنده دوربین مداربسته خود را مشاهده کنید کافیست دستگاه DVR را به مانیتور متصل کنید. توجه داشته باشید که این گزینه به معنای پخش زنده تصاویر، ارسال آنها به تلفن همراه و مشاهده تصاویر از راه دور (آنلاین) نیست!

3) تنظیم زمان و کیفیت دستگاه ضبط دوربین مداربسته

به راحتی می توانید کیفیت دلخواه را در دستگاه DVR مانند رزولوشن، فریم دوربین (سرعت عکسبرداری و …) تنظیم کنید. تعداد فریم یا فریم در واحد زمان)، نورپردازی و غیره، به طوری که کل تصویر دقیقاً همان طور که می خواهید به نظر برسد!

در استفاده از دوربین‌های مداربسته بسیاری از افراد نگران قطع‌شدن تصاویر و یا ضعیف‌شدن سیگنال تصاویر برای مشاهده آنلاین هستند. در این دستگاه‌ها در صورت رعایت فاصله بین دستگاه و دوربین، تصاویر به هیچ عنوان قطع نمی‌شوند و در بهترین وضعیت ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرند.

مطالعه
رفع نویز دوربین مداربسته

5) استفاده سریع و آسان

این دوربین‌ها برای نصب و استفاده نیاز به نرم‌افزار خاصی ندارند. این دوربین‌ها با کابل به هم وصل می‌شوند که سیم‌کشی آن‌ها کمی دردسر دارد.

با این حال استفاده از دوربین‌ مداربسته داهوا بسیار آسان است ریست پسورد دوربین داهوا بسیار راحت میباشد و اکثر افراد از آن‌ها استقبال می‌کنند

ویژگی های دستگاه ضبط دوربین مدار بسته DVR

هر دستگاهی قابلیت های خاص خود را دارد. این قسمت نیز به بررسی قابلیت های دستگاه DVR اختصاص دارد. این ویژگی ها عبارتند از:

الف) یکی از مهم ترین و اساسی ترین قابلیت های دستگاه DVR ضبط و نمایش چندین تصویر به صورت همزمان است.
ب) در برخی موارد دوربین های مدار بسته دارای قابلیت ضبط صدا هستند که در واقع صدا را برای ضبط و ذخیره سازی به دستگاه DVR ارسال می کند.
ج) با استفاده از پورت RS485 می توانید دوربین های چرخان را کنترل کنید. همچنین امکان چرخش بخشی از تصویر با استفاده از این ابزار وجود دارد.
t) برخی از DVR ها دارای یک پورت LAN هستند. با استفاده از این پورت می توانید دستگاه را به اینترنت متصل کرده و از راه دور عکس ها را از طریق اینترنت کنترل و مشاهده کنید. پس در هنگام خرید به این توجه کنید که آیا دستگاه مورد نیاز شما این پورت را دارد یا خیر!
ج) این دستگاه ها دارای انواع خاصی هستند که بسته به نوع آنها می توان تعداد معینی دوربین را به آنها متصل کرد. به عنوان مثال، تنها چهار دوربین را می توان به یک نوع از این دستگاه متصل کرد و حداکثر 16 دوربین را می توان به نوع دیگری از این دستگاه متصل کرد.

پسورد دوربین داهوا چیست؟

شرکت داهوا Dahua Technology; یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات ایمنی و ایمنی می باشد. تاسیس این شرکت به سال 2001 در چین برمی گردد.
این شرکت محصولی به نام دوربین مداربسته داهوا دارد که در سرتاسر دنیا معروف و محبوب است. دوربین های مداربسته این مجموعه اغلب در بین بهترین دوربین های مداربسته دنیا قرار می گیرند.
یکی از سوالات متداول مبتدیان و مبتدیان در مورد این دوربین ها رمز اصلی دوربین داهوا یا رمز اصلی داهوا DVR است. پسورد پیش فرض دوربین داهوا در واقع بر اساس سطح کاربری فرد تعیین می شود.
سطوح کاربری به چهار دسته تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:
1) سطح یک کاربر – حساب اصلی. رمز عبور این سطح admin است. لطفا توجه داشته باشید که نام کاربری این سطح با رمز عبور
یکی از
2) دومین سطح کاربری Administrator است. پسورد دوربین داهوا برای این پروفایل 888888 است. نام کاربری این پروفایل 888888 است.
3) محدودیت کاربر سومین سطح کاربری در دوربین مداربسته داهوا است. رمز عبور پیش فرض DVR داهوا 666666 است. نام کاربری در این سطح همان رمز عبور است.
4) آخرین سطح کاربری را کاربر پنهان می نامند. در این سطح، رمز عبور و نام کاربری پیش‌فرض دوربین داهوا پیش‌فرض است.

آموزش نحوه بازیابی پسورد دوربین داهوا (DVR)

پسورد دوربین داهوا

توجه شود که رمز عبور دستگاه ضبط‌کننده تصاویر دوربین مدار بسته یا همان DVR، اهمیت زیادی دارد، بنابراین در حفظ و نگهداری آن باید نهایت دقت را به‌خرج دهید.

مطالعه
منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست و چگونه باید باشد؟

خیلی از اوقات ممکن است که ما رمزعبور دستگاه DVR را مانند خیلی از پسوردهای دیگر فراموش کنیم. در این مرحله ما نیاز به بازیابی یا ریست پسورد دستگاه داریم تا بتوانیم رمز عبور جدید را روی آن قرار دهیم و  از دستگاه استفاده کنیم. نحوه رسیت‌کردن پسورد در دستگاه‌های مختلف کمی با هم تفاوت دارد. داشتن پسورد دوربین داهوا  DVR اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا شما تنها با داشتن پسورد دستگاه می‌توانید به تصاویر ضبط‌شده دسترسی پیدا کنید. ما در این مقاله در مورد بازیابی پسورد سه دستگاه مختلف از برند‌های دهوا، هایک‌ ویژن و های لوک صحبت می‌کنیم. با این حال اکثر تمرکز ما روی برند داهوا است که در موارد قبلی با پسورد پیش فرض DVR داهوا و رمز پیش فرض دوربین داهوا آشنا شدید و نوبت به نحوه بازیابی رمز عبور آن رسیده‌است.

اگر شماهم رمزعبور دستگاه DVR خود را گم کرده‌اید و به آن دسترسی ندارید؛ باید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید تا بتوانید پسورد خود را بازیابی کنید:

الف) استفاده از ایمیل

ب) استفاده از پرسش‌های امنیتی

پ) با استفاده از پسورد پیش فرض DVR داهوا

ممکن است که شما بتوانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور‌هایی که در بخش پسورد پیش فرض DVR داهوا ذکر کردیم، به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید.

در این مرحله دستگاه از شما درخواست یک پسورد جدید می‌کند.

حتما سعی کنید رمزعبوری را در دستگاه ثبت کنید که آن را بدانید و برای دفعات بعدی نیاز به ریست‌کردن مجدد پسورد نباشد. اگر این روش روی دستگاه شما جواب نداد، باید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

مطالعه
50 برند دوربین مداربسته

ت) جداکردن باتری دستگاه

تعدادی از دستگاه‌های DVR دارای باتری هستند که قابل حمل و یا جداسازی است. در این دستگاه‌ها کار شما کمی راحت‌تر است. تنها کافیست که باتری را از دستگاه به مدت چندیدن دقیقه جدا کنید.

سپس باتری را به دستگاه متصل کنید و باز هم به سراغ تست رمز‌عبورهای بخش رمز پیش فرض دوربین داهوا بروید. احتمال موفقیت شما در این روش بالاست. در صورتی که باز هم موفق نشدید، متاسفانه باید به سراغ تست بخش بعدی بروید.

چ) از دکمه ریست استفاده کنید.

در دستگاه‌های مختلف، مکان دکمه ریست کمی تفاوت دارد. در اکثر موارد، این دکمه کنار مادربرد دستگاه قرار دارد. به هرحال شما باید دستگاه خود را باز کنید تا بتوانید دکمه ریست را پیدا کنید و متوجه شوید که دستگاه شما این دکمه را دارد و یا خیر! حال اگر دکمه را پیدا کردید، شما باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا دستگاه را به یک مانیتور متصل کنید.
  • دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • دکمه ریست را نگه دارید و کابل برق را وصل کنید.
  • دستگاه را روشن کنید.
  • سپس دکمه ریست را برای 20 تا 30 ثانیه نگه دارید.
  • حال تنها کافیست که با استفاده از مانیتور، یک رمزعبور جدید برای دستگاه خود ایجاد کنید.
علیرضا ناجی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0